Náhradní plnění ve smyslu § 81 zák. 435/2004 sb. je variantou splnění zákonné povinnosti pro každého zaměstnavatele, který zaměstnává 25 a více zaměstnanců, a kterému tento zákon ukládá povinnost zaměstnávat minimálně 4 % osob se zdravotním postižením (OZP).
Pokud zaměstnavatel nesplňuje tuto zákonnou povinnost zaměstnáním odpovídajícího počtu osob se ZP, musí jí splnit:
odvodem daně do státního rozpočtu
odebírat zboží (výrobky) nebo služby od subjektu, zaměstnávajícího min. 50 % osob se ZP, jako náhradní plnění povinného podílu osob se ZP
kombinací výše zmíněných dvou bodů
Vzhledem k průměrné měsíční mzdě v ČR, která se stále zvyšuje, je tedy pro zaměstnavatele tou nejméně výhodnou variantou odvod daně do státní pokladny.
Poskytovatelé náhradního plnění:
TraceNet s.r.o.,IČ 29108969, DIČ CZ 29108969, se sídlem v Plzni, Slovanská 406/11, www.tracenet.cz zaměstnává více než 50 % osob zdravotně postižených (OZP), a tudíž může poskytovat tzv. "náhradní plnění" dle novely zákona o zaměstnanosti č.435/2004 Sb. Povinnost zaměstnávání osob se zdravotním postižením stanoví konkrétně § 81 zákona o zaměstnanosti.
Profiscan s.r.o., IČO: 27311368, DIČ: CZ27311368, se sídlem v Mostě, Moskevská 14/1, www.profiscan.czzaměstnává více než 50 % osob zdravotně postižených (OZP), a tudíž může poskytovat tzv. "náhradní plnění" dle novely zákona o zaměstnanosti č.435/2004 Sb. Povinnost zaměstnávání osob se zdravotním postižením stanoví konkrétně § 81 zákona o zaměstnanosti.
Tyto společnosti jsou pro rok 2014 smluvními partnery firmy TECHSERVIS system s.r.o., a prostřednictvím nich je možné odebírat úplný sortiment zboží společnosti TECHSERVIS system s.r.o. formou náhradního plnění.
Jak objednat službu náhradní plnění ?
Kontaktujte svého obchodního zástupce nebo využijte našeho kontaktního formuláře.
Obecné informace platné od roku 2012:
službu může poskytovat jen firma zaměstnávající více než 50 % osob se zdravotním postižením (dále jen OZP)
nově musí plnit povinný odvod i státní organizace
na trhu ubylo poskytovatelů náhradního plnění, ale vzrostl počet odběratelů
cena za službu náhradního plnění výrazně stoupla na ceně
Informace a novinky ze strany poskytovatele:
limit pro poskytnutí náhradního plnění na 1 zaměstnaného OZP činí 36 - ti násobek průměrné hrubé měsíční mzdy bez DPH
zaměstnance OZP lze započítat pouze 1x (dříve byla možnost započítat 3x)
došlo k výraznému poklesu započitatelných osob OZP, za které může poskytovatel vyfakturovat maximální možnou částku
nelze fakturovat neomezené částky na náhradní plnění, ale jsou stanoveny zákonné hraniční limity
administrativní úkony poskytovatele jsou složitější a nákladnější
provozní náklady poskytovatele jsou vyšší
Informace a novinky pro odběratele:
naplnění odvodu do státního rozpočtu je stále 2,5 násobkem vyhlášené mzdy
výpočet se provádí na 2 desetinná místa
je započitatelný jakýkoli odběr výrobků
odběr zboží nebo služeb přes „náhradní plnění" se rovná při 25-ti zaměstnancích 7-mi násobku průměrné mzdy
Z výše uvedených informací a změn pro odběratele vyplývá následující:
poskytovatel může garantovat stejný objem vyfakturované částky jako v loňském roce
v případě nutnosti navýšení fakturovaného objemu je nutná konzultace předem
doporučujeme s poskytovatelem uzavřít smlouvu garantující výši odběru náhr. plnění pro rok 2016
v současnosti je náhradní plnění poskytováno s 9% sazbou